Vergi sistemi, vatandaşlık sorumluluklarının temel taşlarından biridir. Kamu hizmetlerinin finansmanını sağlama, altyapıyı geliştirme ve toplum refahını artırma amacıyla kullanılan vergiler, bireyler ve kuruluşlar için yasal bir zorunluluktur.
İcra takibi, borçlunun borcunu ödememesi halinde yasal yollara başvuran alacaklının, İcra ve İflas Kanunu çerçevesinde borcunu tahsil etmek amacıyla başlattığı resmi tahsilat sürecidirçtir. Alacaklı, İcra Müdürlüğü nezdinde bir takip talebi düzenleyerek icra takibini başlatabilir.
Finansal işlemlerinizin izi, işletme defterinden denetim raporuna kadar her adımda karşınıza çıkar. Bu süreçteki en somut belge ise dekont olur. Kâğıt çıktı hâlindeki bu doküman, yıllardır değişmeyen bir belgedir. Fakat veri güvenliği beklentisi büyüdükçe hız ihtiyacı da artış gösterir. Tam bu noktada e-Dekont, fiziksel belgenin hukuki gücünü dijital çevikliğe taşır. Dijital saklama zorunluluklarının genişlediği günümüzde tek tuşla üretilebilen bu model hem bankalar hem de B2B şirketler için zaman ve maliyet tasarrufu sunar. Dekont ve E- Dekont Nedir? Ne İşe Yarar?Dekont, bankanın veya ödeme kuruluşunun başarılı işlem sonrasında düzenlediği resmî onay belgesidir. İşlem tutarını, tarih-saat bilgisini ve tarafları içerir. E-Dekont ise aynı bilgileri barındırır, fakat veriyi dijital imzayla sabitler ve çevrim içi arşivde saklanabilir kılar.
Konkordato, finansal zorluklar yaşayan şirketlerin borçlarını yapılandırma sürecidir. Süreç, şirketlerin alacaklılarla borçlarını yeniden yapılandırmak için anlaşmaya varmalarını sağlayarak, iflasın önüne geçilmesini hedefler. İşletmeler, bu süreci doğru yöneterek likidite sorunlarını aşabilir ve daha sürdürülebilir bir finansal yapı kurar. Konkordato ilan etmek, işletmelere belirli bir süre için alacaklıların yasal takibinde korunma imkânı tanırken borçların ödenmesi için gerekli zaman ve esnekliği de sağlar.
Elektronik Tebligat (e-Tebligat), Tebligat Kanunu kapsamında belirtilen, tebligat çıkarmaya yetkili merciler tarafından elektronik ortamda hazırlanan tebligatların yönetmeliğine uygun olarak, değiştirilmeden ve inkâr edilmeyecek şekilde Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) yoluyla kişi veya tüzel kişi alıcılarına iletilmesidir.
Günümüzde resmî işlemler başta olmak üzere birçok işlem dijital ortam üzerinden yapılabilir. Özellikle kişinin ıslak imzasını gerektiren belgeler e-İmza sayesinde elektronik ortamda ve dijital uygulamalar vasıtasıyla tamamlanırken tüm kullanıcılar işlemlerini güvenli, hızlı ve pratik bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Peki e-İmza nedir, nasıl ve nerelerde kullanılır? Tüm merak edilenleri birlikte inceleyelim.
Şirketler, mali yıl içerisinde gerçekleştirdikleri tüm finansal faaliyetlerini ve varlık-kaynak durumlarını raporlamak için bilançodan yararlanır. Bilanço genel hatlarıyla işletmenin belirli bir tarihteki varlıklarını, borçlarını ve öz kaynaklarını gösterir. Yatırımcılar ve ortaklar için şirketin mali durumu hakkında kapsamlı bilgi sunan bir özet niteliğindedir. Sizin için bilanço nedir, nasıl nasıl hazırlanır ve türleri nelerdir gibi soruları kısaca cevapladık.
Çek, dünyanın birçok yerinde tercih edilen bir tür ödeme yöntemidir. Garantör ödeme yöntemleri arasında yer alan çek, kıymetli evrak statüsündeki bir kambiyo senedidir. Çek nedir, sorusu kapsamında çekin ödeme emri olduğunu ve çeki yazan kişinin bankaya, çekin muhatabına ödeme yapılmasını emrettiğini söylemek mümkündür.
Sermaye şirketi veya şahıs şirketi olarak kurulan her işletmenin kurulduktan sonra sorumlu olduğu belirli vergisel yükümlülükleri bulunur. İşletmenin sürdürülebilmesi ve cezai işlemlerden kaçınılması adına söz konusu vergisel yükümlülükler karşılanmalıdır. Bu yükümlülüklerin karşılayabilmek için ise ilgili kuruluşlara belirli beyannamelerin sunulması gerekir.
Genel tatil günü olarak değerlendirilen bayramlarda belirli işyerleri ve çalışanların iş devamlılığını sağlaması gerekebiliyor. Çalışanların iş sorumluluklarını sürdürdüğü bu süreç bayram mesaisi olarak tanımlanıyor. Resmi olarak da tatil olan bayramlarda mesai çalışanlar ve işyeri arasındaki iş sözleşmesine bağlı olarak yapılabiliyor. Böyle durumlarda, bayramda tatilinde mesai yapan çalışanlara aylık maaşlarına ek olarak bir mesai ücreti ödenir.
Elektronik fatura veya kısaltması ile e-Fatura; internet üzerinden faturaların elektronik ortamda düzenlenmesini, paylaşılmasını ve takip edilebilmesini sağlayan sistemin adıdır. Vergi Usul Kanunu tebliği ile 2010 yılında hayatımıza giren e-Fatura, hem zamandan hem de maliyetlerden tasarruf edilebilmesini sağlar. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından standartları belirlenen e-Fatura sistemine geçmek bazı şirketler için ise zorunludur.
Prime esas kazanç çalışılan zamanlarda ödemede bulunulan sigorta getirisine ait brüt tutar olarak tanımlanır. Yani prime tabi tutulan ek ödemeler ve çalışan ücretlerinin geneline verilen isimdir. Prime esas kazanç olarak değerlendirilen ödemeler çalışanların aylık ücretlerine ek yapılır. İkramiye, prim, yol parası ve fazla mesai gibi belli ödemeler de bu kapsamda değerlendirilir.