notification-announcements

Duyurular

 

şirketler için tasarruf

Şirketler için Temel Tasarruf Yöntemleri

Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi

Şirketlerin kuruluş aşamasından itibaren çeşitli etkenlerden ortaya çıkan belirli giderleri bulunur. Bu giderler bir şirketin devamlılığı için büyük önem taşır. Şirketler düzenli bir kazanç sağladığı halde devamlı yükselen ve düzenli yönetilemeyen giderler nedeni ile zarar edebilir hatta kapanmak durumunda kalabilir. Bu nedenle, şirketlerin sürdürdükleri faaliyetlerden elde ettiği kazancın yanı sıra bu süreçteki giderlerini de göz önünde bulundurması ve bu giderlere yönelik uygun tasarruf yöntemlerini uygulanması gerekir.

Bu yazımızda, uygulandığında şirketiniz kadar çalışanlarınız için de pek çok avantaj elde etmenizi sağlayacak belirli tasarruf yöntemlerini sizler için listeledik.

Şirket Giderleri Nelerdir?

Şirketlerin sektörel faaliyetlerini sürdürürken belirli giderler ortaya çıkıyor. İşletmenin yapısına, sektörüne ve çalışma modeline bağlı olarak bu giderler farklılık gösterebiliyor. Ancak, hemen hemen her şirket için ortak olan çalışan maaşı, yemek bedeli gibi bazı sabit giderler bulunuyor. Bu sabit giderlerin, işletmenin temel faaliyetlerini devam ettirebilmeleri için karşılanması gerekiyor. Şirketler bu giderleri karşılarken çeşitli çözümlere başvurarak tasarruf etmeyi, avantaj sağlamayı amaçlayabilir.

Şirket giderleri hakkında detaylı bilgi almak için bu yazımızı inceleyebilirsiniz.

Şirket giderlerinde görülmeyen maliyetlerinizi incelemek için bu yazımızı inceleyebilirsiniz.

Yemek Giderlerine Yönelik Tasarruf

Şirketler çalışanlarına yemek hizmeti sağlamak için yemek fişi, catering yemekleri, yemekhane gibi yemek çözümlerini kullanır. Hem çalışanlarınızın hem de işletmeniz için avantajlı olan yemek çözümlerinden faydalanarak şirketinizin yemek giderlerinde tasarruf sağlayabilirsiniz. Bu noktada, pek çok şirket nakit ve yemek fişinin aksine vergiden tasarruf etmek, yüksek mutfak kurulum maliyetlerinden kaçınmak ve tüm bunların yemek servisi, faturalandırma gibi operasyonel süreçlerinin iş yükünü ortadan kaldırmak için yemek kartı çözümünden faydalanıyor.

Yemek bedeli ödemelerini yemek kartı ile yapan şirketler Damga Vergisi, Gelir Vergisi, SGK İşveren Hissesi ve SGK İşçi Primi gibi masraflardan muaf olurlar. Bu sayede, yemek bedeli ödemelerinde %100 vergi avantajı sağlamış olurlar. Bu noktada, şirketlerin tercih edecekleri yemek kartı çözümünün geçerli olduğu nokta sayısını göz önünde bulundurması önemlidir.

Market ve restaurantların yanı sıra online yemek ve market siparişleriniz de dahil olmak üzere 30.000 noktada geçerli olan MultiNet yemek kartı çalışan motivasyonu ve verimliliğine olumlu etkisi, muhasabeleştirme kolaylığı, online yönetim paneli ve daha pek çok avantajı ile 25.000 firma tarafından tercih ediliyor. Bakiye yüklemelerinizi günlük, aylık veya yıllık olarak ayarlayabilir, kart kullanım saatlerini dilediğinizce planlayabilirsiniz. Siz de MultiNet yemek kartı çözümlerinden ve avantajlarından faydalanmak için başvurunuzu hemen yapın!

Teşvik, Ödüllendirme ve Yardım Harcamalarına Yönelik Tasarruf

Şirketler her geçen gün etkili bir kurum kültürü oluşturmak, iş verimliliğini ve kalitesini artırmak amacıyla çalışanlarının bağlılıklarına ve motivasyonlarına daha fazla önem gösteriyor. Teşvik ve motivasyon amaçlı tercih edilen geleneksel ayni yardımlar, nakdi ücret destekleri gibi çözümler bulunuyor. Bu çözümler ile çalışanlar üzerinde olumlu bir etki yaratılsa da belirli noktalarda şirketlerin bütçesinde etkili olabiliyor. Bu nedenle, çalışanlarınızın verimliliği ve motivasyonu için sağlayacağınız çözümlerin şirketiniz için de avantajlı olması önemlidir.

Türkiye'nin ilk kurumsal hediye ve sosyal yardım kartı olan MultiGift hediye kartı tercih ederek SGK primi işçi payı, gelir vergisi, damga vergisi kalemlerden muaf olur, %45'e varan vergi tasarrufu sağlayabilirsiniz. Ayrıca, çalışanlarınıza 20.000’e yakın noktada faydalanabilecekleri özel teşvik, ödüllendirme ve yardım seçenekleri oluşturabilir ve tüm bunların yönetimini online panel üzerinden yapabilirsiniz. Şirketinizin ihtiyaçlarına göre özelleştirebildiğiniz MultiGift hediye kartı çözümleri ile tanışmak için başvurunuzu hemen yapın!

Akaryakıt Harcamalarına Yönelik Tasarruf

Belirli yöntemlerin uygulanması ile hem zaman hem de para tasarrufu yapılabilen bir diğer şirket gideri ise akaryakıt harcamalarıdır. Özellikle araçları sürekli sahada olan şirketler için akaryakıt harcamaları büyük önem taşıyor. Akaryakıt giderlerinde araç kullanım hızı, düzenli bakım ve benzeri birçok faktör etkili olsa da belirli çözümler ile büyük ölçüde yakıt tasarrufu sağlamak mümkün. Bu çözümlerin başında, şirket araçlarının akaryakıt harcamalarının takip edilmesini sağlayan taşıt tanıma sistemi geliyor.

Taşıt tanıma sistemi, şirketlere araçlarının tüm yakıt alım ve tüketim süreçleri, kilometre hesabı gibi akaryakıt harcamalarını takip etme imkanı sağlıyor. Araçlarınızın akaryakıt harcamalarına yönelik limit belirleyebilir, yakıt tüketim verilerini değerlendirerek yakıt giderlerine yönelik uygun stratejileri uygulayabilirsiniz.

Şirketinize ait araç sayısı farketmeksizin Shell’in premium aracı kurumu MultiPetrol ile 1.000’den fazla Shell istasyonundan akaryakıt ihtiyaçlarınızı karşılayabilir, Shell FuelSave ile şirket akaryakıtlarında %3 tasarruf sağlayabilir ve filonuzu online panel üzerinden kolayca yönetebilirsiniz. Şirketinizin ihtiyaçlarına göre yenilikçi çözümler sunan MultiPetrol ile tanışmak ve avantajlarından faydalanmak için başvurunuzu hemen yapın!

Seyahat Giderlerine Yönelik Tasarruf

İş seyahatlerinde yapılan ulaşım, konaklama gibi harcamalar şirketlerin temel giderleri arasında yer alabiliyor. Şirketlerin bu süreçteki harcamaları azaltmak, tasarruf etmek için etkin bir araştırma, kontrol ve raporlama süreci yürütmesi gerekir. Bunun için, şirketlerin tüm seyahat sürecini planlayan, yöneten ve detaylı bir şekilde raporlayan çözümlere başvurması önemlidir.

Avantajlı fiyatlar ve şirketinize özel kampanyalar ile MultiTravel online olarak tek bir platform üzerinden uçak biletinden otel rezervasyonuna kadar tüm hizmetleri yönetebilirsiniz. Ayrıca, tüm bu hizmetler için portal üzerinden her zaman ulaşabileceğiniz tek fatura keserek muhasebe süreçlerinizde operasyonel kolaylık sağlarsınız. Şirketinizin ulaşım ve konaklama giderleri hakkında detaylı raporlar alabilir, limit yönetimi ile seyahat giderlerinizi kontrol altında tutabilirsiniz. Siz de MultiTravel çözümlerinden faydalanarak seyahat giderlerinizde tasarruf sağlamak için başvurunuzu hemen yapın!

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
E-Ticaret Kargo Anlaşması Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Firmaları İçin Kargo Anlaşması Nasıl Yapılır?
Şirketler İçin Yapay Zeka Kullanımı
İşletmeler İçin Yapay Zekâ (AI) Kullanım Alanları Nelerdir?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Ayni Yardın Nedir, Nasıl Başvurulur?

Ayni Yardım Nedir? Ayni Yardım Bordrolaştırma Kolaylıkları

Toplumsal birlik ve beraberliğin yanı sıra, kurum içi birlik ve beraberlik konusunda da faydaları dikkat çeken sosyal ihtiyacı karşılayan ayni yardım, kelime anlamı itibariyle “Doğrudan parasal olmayan; ürün ya da hizmet olarak sağlanan yardım” anlamına gelmektedir ve özellikle b

2024 Asgari Ücret Tutarı

Asgari Ücret Nedir? 2024 Asgari Ücret Ne Kadar Oldu?

Asgari veya diğer adıyla minimum ücret, işçilere yasal olarak ödenebilecek en düşük maaş tutarıdır. Yani, bir işçiye ödenebilecek minimum ücrettir. 2023 Temmuz ayında asgari ücret 11.402,32 TL olarak açıklanmıştı.

Huzur Hakkı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Huzur Hakkı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Huzun hakkı kavramı iş dünyasında her geçen gün daha sık kullanılmaya başlanan kavramlardan bir tanesidir. Huzur hakkı temelde bir şirkette belirli pozisyonlardaki kişilere yapılan bir ödeme olarak tanımlanabilir.