Ticari işletmelerin kârlılık oranı üzerinde etken rol alan müşteri ilişkilerini geliştirmesi, şirketlerin birincil hedefleri arasındadır. İyi ilişkiler, müşteri sadakatini doğrudan etkilerken satış grafiğine de olumlu yansımaktadır. Bu sebeple şirketlerin müşteri odaklı çalışmalarının sayısı giderek artış gösterirken bu amaca hizmet eden sistem ve uygulamaları kullanma sıklığı da artar. CRM sistemleri bu konuda en çok tercih edilen teknolojilerin başında gelmektedir.
Peki CRM nedir ve işletmeler için önemi nedir?
CRM’in açılımı “Customer Relationship Management” yani “Müşteri İlişkileri Yönetimi”dir. CRM sistemleri bir işletmenin hem mevcut hem de potansiyel müşterilerinin izin verilen ve kulanıcılar tarafından paylaşılan tüm verilerini elinde tutmasını, bu veriler yardımıyla pazarlama süreçlerini yönetebilmesini ve daimi bir müşteri memnuniyeti oluşturabilmesini sağlayan yazılımların genel ismidir.
CRM ile müşterilerin ihtiyaçları, tahmin edilebilir hale gelir. Bu sayede de doğru pazarlama mecrasında iletişim planlanabilir ve müşterilerin satın alma gibi işlemleri yapabilmesi sağlanır.
Çok yönlü bir sistem türü olan CRM, pazarlama dışında birçok alanda da şirketlere katkı sağlar. CRM sistemleri ile elde edilen verilerin işlenmesi sayesinde ürün geliştirme, satış, muhasebe ve satış sonrası gibi birçok hizmetin yönetimi kolaylaşır.
Müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri ve firma arasındaki bağın güçlenmesini ve buna bağlı olarak satış ve kârlılığın artmasını sağlar. CRM sistemleri ile pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, müşterilerin tüm bilgilerinin (yapılan aktiviteler, ne kadar süredir şirketle çalıştığı, firma yaşı, demografik bilgileri) tek platformda tutulup yönetilmesi mümkündür. Böylece şirket, müşterilerine uçtan uca ve eksiksiz bir satış süreci yaşatabilir, var olan müşterilerin sadakatini artırabilir ve kaybedilen müşterilerin geri dönüşünü sağlayabilir.
CRM sistemleri, müşteri ve potansiyel müşteri bilgilerini kaydeden bir yazılım türüdür. CRM entegrasyonu sağlantıktan sonra sistem aracılığı ile telefon, e-mail, sosyal medya hesabı, doğum tarihi, medeni durum veya yaş gibi müşteriye ait kişisel bilgiler kaydedilebilir. Bu veriler CRM ile depolanıp saklanır. Tüm kullanıcıların (ofis veya saha çalışanı) istedikleri zaman istedikleri yerde uygulamaya erişimde bulunması mümkün hale gelir. CRM sistemleri ile verilerin saklanabilmesi için yasal mevzuatlara uyulması ve müşterilerden konuyla ilgili izin alınması gerekir.
Müşteri ilişkileri yönetimi sayesinde işletmeler birtakım avantajlara sahip olmaktadır.
CRM sisteminin birden fazla çeşidi bulunur:
CRM programlarının temelinde yatan strateji, doğru zamanda doğru hedef kitleye ulaşarak müşteriye doğru hizmeti ve ürünü sunabilmektir. CRM sistemleri, müşteri ile aktif ve etkili bir iletişim kurarak müşteri memnuniyetini artırmayı ve buna bağlı olarak satış oranlarını yükseltmeyi hedefleyerek satışlara ait kâr oranını katlamayı amaçlar. Üstelik gelişmiş CRM uygulamaları ile sistemler ve departmanlar arasında entegrasyon kurulabilir. Böylece işletmenin satış öncesi, satış ve satış sonrası tüm faaliyetleri CRM ile desteklenebilir. Kısacası CRM, şirketin tüm faaliyetlerinde takip ve kontrol mekanizması kurmayı ve de daha etkili bir yönetim gerçekleştirmeyi sağlar.
Piyasada CRM yazılımlarına ait birçok seçenek bulunmaktadır. İşletmeler, uygulamadan daha iyi sonuç alabilmek ve müşteri portföyünü geliştirirken kârlılık payını yükseltmek için kendi şirket politikalarına ve müşteri ilişkilerine en uygun CRM yazılımını tercih etmek durumundadır.
İşletmenize CRM sistemi kurmaya karar verdiğinizde dikkat etmeniz gereken noktalar şunlardır:
Multinet Up Blog’da yer alan içeriğin yalnızca bilgi verme amaçlı olduğunu, hukuki görüş ve tavsiye içermediğini, bilgilerin Multinet Up Blog’un hazırlanma tarihindeki mevzuata dayalı olduğunu ve zamanla mevzuat değişiklikleri ile ilgili kurumların görüşleri çerçevesinde güncelliğini yitirmiş olabileceğini bildiririz.
Toplumsal birlik ve beraberliğin yanı sıra, kurum içi birlik ve beraberlik konusunda da faydaları dikkat çeken sosyal ihtiyacı karşılayan ayni yardım, kelime anlamı itibariyle “Doğrudan parasal olmayan; ürün ya da hizmet olarak sağlanan yardım” anlamına gelmektedir ve özellikle b