notification-announcements

Duyurular

 

PAZARLAMANIN EN ETKİN 30 CMO’su Araştırması

10.05.2022

Bora IşıkŞirket hakkında genel bilgi? 

1999 yılında yemek kartı şirketi olarak kurulan Multinet Up, kurumsal hediye kartı, kurumsal akaryakıt çözümü, kurumsal seyahat platformu, finansal teknoloji ve siber güvenlik çözümleri ile kurumların hayatını kolaylaştıran büyük bir ekosistem olarak faaliyet göstermektedir. 1,4 milyon aktif kullanıcısı, 60 bin anlaşmalı noktası ve 35 bin kurumsal müşterisi ile 81 ilde hizmet vermektedir.

Ne kadar süredir şirkette CMO pozisyonunda görev alıyorsunuz? 

2019 yılından itibaren Multinet Up CMO görevinde çalışıyorum.

Şirketin önümüzdeki döneme ilişkin pazarlamaya yönelik yatırım planları neler?

Multinet Up’ta tüm süreçlerimizi analitik, ölçümlenebilir ve sonuç odaklı bir yapıya kavuşturmak için sağlam ve kapsayıcı bir sistem kurmaya çalışıyoruz. Bu doğrultuda uzun süredir dijitalleşme ve veri odaklı pazarlama ekseninde yürüttüğümüz yatırımlara önümüzdeki süreçte de devam edeceğiz. Modern pazarlamanın dinamiklerine hâkim nitelikli insan kaynağını, etkin sistemler devreye alarak destekliyoruz. Pazarlama teknolojilerine yaptığımız bu yatırımlara ve bu teknolojiler aracılığıyla elde ettiğimiz veriyi anlamlandırmamıza yarayan semantik analizlere hız kesmeden devam edeceğiz. 

Pandemi dönemindeki pazarlama stratejiniz hakkında bilgi verir misiniz?

Pandemi dönemi, kurumların finanstan kültüre, teknolojik altyapıdan tedarik süreçlerine hemen her alanda tabii tutuldukları zorlu bir sınav gibiydi. Hazırlıksız yakalanan kurumların hızla değişen süreçlere uyum sağlaması ve bu sınavı başarması mümkün olmadı. Multinet Up olarak gerek teknolojik yetkinliğimiz gerekse esnek ve çevik olmamızı sağlayan organizasyonel yetkinliğimiz sayesinde pandemi döneminde de paydaşlarımızın yanında olmaya devam ettik. Temel stratejimiz, paydaşlarımızın ihtiyaçlarını çok iyi analiz edip bu ihtiyaçlara en iyi yanıtı verebilecek çözümleri en erken şekilde sunabilmekti. Bunun için tüm süreçlerimizi kısa vadeli planladık. Pazarın nabzını ölçen araştırmalarımıza, kullanıcılarımızdan geri bildirim aldığımız anketlere ve sosyal medya dinlemelerine ağırlık verdik. Kararlarımızı somut veriler ve anlamlı iç görüler ışığında aldık, uygulama aşamasında ise güçlü dijital kaslarımızdan yararlandık. 

Pandemi satışlarınıza nasıl yansıdı? Rakamsal olarak ne gibi gelişmeler yaşadınız?

Bu süreçte paydaşlarımızın ihtiyaçlarına yönelik inovatif çözümler üretmeye devam ettik. Mekan bağımsız çalışmanın yaygınlaşmasıyla, çalışan bağlılığı ve motivasyonun önem kazandığı, çalışan yan haklarında dijitalleşmenin ve esnekliğin arttığı bu dönemde, şirketlerin çalışanlarına bağlı giderlerine yönelik çözümlerimize talep arttı. Örneğin son bir senedir yemek kartında yeni satış oranında yüzde 85 büyüme elde ettik. Kurumsal hediye ve sosyal yardım çözümümüz MultiGift’te yüzde 70 büyüme kaydettik. İlk senelerdeki yıllık cirosunu artık yalnızca bir ayda elde ettiğimiz, ciromuz içindeki payı her sene katlanarak artan bu ürünümüzün önümüzdeki yıllarda daha da büyüyeceğini öngörüyoruz. 2021’i Multinet Up olarak ekosistemimizdeki tüm çözümlerimizle birlikte yaklaşık yüzde 50 oranında bir büyüme ile kapattık. 

Online satışlarınızın cironuzdaki payı pandemide nasıl bir değişim gösterdi?

Pandemi süreci özellikle dijital satış kanallarımızı güçlendirdiğimiz bir süreç oldu bizim için. Yeni satışlarımızı dijital ortamlardan sağlayan bir şirket haline geldik. Bugün satışlarımızın yarıdan fazlasını dijital ortamlardan gelen potansiyel müşterilere yapıyoruz. Satın alma sürecini tamamen dijital olarak tamamlayan kullanıcıların oranına baktığımızda pandemi öncesine göre yüzde 500 gibi çok ciddi bir atış olduğunu görüyoruz. Söz konusu bu artış hem tüketicinin dijitale olan yatkınlığının pandemi sürecinde artmasından hem de bizim bu süreçte yürüttüğümüz UX geliştirmeleri ile uçtan uca dijital, hızlı ve yeni nesil bir deneyim sunmamızdan kaynaklanıyor.

Pandemide tüketici davranışları nasıl değişti? 

Biraz önce de değindiğim gibi tüketicinin dijital ortamdaki alışkanlıkları pandemi sürecinde pekişti, daha önce dijitale mesafeli olan tüketici grubu bile artık manuel ilerleyen süreçler yerine tüm süreçleri uçtan uca dijital olarak yürüttükleri self-servis platformlarımızı kullanmayı tercih ediyor. Yemek kartı satın alma platformumuz MultiOnline bu konuda güzel bir örnek. Şöyle ki bugün çalışanlarına MultiNet satın almak isteyen bir işletme sahibi, tüm işlemleri isterse cep telefonu üzerinden 5 dakika gibi kısa bir süreç içinde tamamlayabiliyor. Çalışanlar ise kendilerine tanımlanan bakiyeyi MultiPay mobil uygulamamız üzerinden anında harcamaya başlayabiliyor. Pandemi öncesi dönemde bu süreç, fiziksel ortamdaki birçok evrak işi nedeniyle birkaç günü alıyordu. Dolayısıyla MultiOnline’ı tercih eden işletme sayısı her geçen sene katlanarak artıyor. Sadece kurumsal müşterilerimiz değil, üye iş yerimiz olan işletmeler ve kart kullanıcılarımız da dijital alternatifleri benimsiyor. Örneğin üye iş yeri ağımızdaki işletmelerin yüzde 72’si mobil ödeme alma uygulamamız olan MultiPOS’u kullanıyor. Kart kullanım alışkanlıklarına baktığımızda da fiziki kartların yavaş yavaş tedavülden kalkacağını ön görmek mümkün. Sanal kart kullanımı 2021’de bir önceki yıla göre yüzde 65 arttı ve 2022 itibarıyla da artmaya devam ediyor.