notification-announcements

Duyurular

 

MULTINET UP PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI BORA IŞIK: YEMEK KARTINDA AKLA İLK GELEN ÇÖZÜM ORTAĞIYIZ

12.12.2022

Uçtan uca dijital ürün ve hizmetleriyle; kurumsal müşterilerine, üye iş yerlerine ve kart kullanıcılarına yeni nesil bir deneyim sunan Multinet Up, 250 bin kuruma dokunan büyük bir ekosistemde faaliyet gösteriyor. Multinet Up Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık, müşteri odaklılık prensibiyle alternatif ödeme yöntemleri ve entegre çözümler geliştiren şirketin yemek kartı sektöründe öncü niteliğindeki çalışmalarını, Business Türkiye okurlarıyla paylaştı.

Multinet Up’ın 1,4 milyon aktif kart kullanıcısına, 35 bin kurumsal müşteriye ve 56 binden fazla üye iş yerine hizmet verdiğini ifade eden Multinet Up Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık: Multinet Up’taki çözümlerimizle paydaşlarımızın hayatını kolaylaştırıyor, tüm ürün ve hizmetlerimizi inovatif bir vizyonla geliştiriyoruz. Bunun için paydaşlarımızın değişen ihtiyaç, beklenti ve sorunlarını daha iyi anlamaya çok önem veriyor ve düzenli pazar araştırmaları gerçekleştiriyoruz. Örneğin Kuantum Araştırma iş birliği ile gerçekleştirdiğimiz son çalışmamızda küçük, orta ve büyük işletmelerin yemek, kurumsal yardım, akaryakıt, konaklama ve diğer giderler için başvurdukları yöntemleri araştırdık. Türkiye temsili 12 ilde 1500’den fazla kişinin katılımıyla yaptığımız bu araştırma, aynı zamanda çalışma hayatının son yıllarda geçirmekte olduğu dönüşüme ve işveren – çalışan ilişkisi bağlamındaki önemli konulara da ışık tutuyor.

Pandemi döneminde yemek kartını deneyimleyen işverenlerin yemek kartı tercihleri devam ediyor. Örneğin uzaktan ve hibrit çalışma uygulamalarının yaygınlığına baktığımızda, iş yerine giden çalışan oranı 2021’de yüzde 45 oranındayken, 2022’de yüzde 90 seviyelerine ulaştı. Kalan yüzde 10’luk bir grup ise tamamen evden çalışıyor. Bu tablo içerisinde bizim için kıymetli olan bir çıktı ise; geçtiğimiz senelerde uzaktan çalışma modeline geçtiği için yemek kartı sistemine geçen şirketlerde işverenler, ofise dönen çalışanlarının yemek giderleri için yemek kartını tercih etmeye devam ediyor. Bu durumda yemek kartının sağladığı operasyonel kolaylığın birebir deneyimlenmiş olmasının yanı sıra işverenlerin son yıllarda tasarruflu gider yönetimine daha fazla önem veriyor olması da etkili bir unsur. Nitekim bu araştırma ile elde ettiğimiz veriler de son dönemde artan gıda fiyatlarının işletme yemekhanelerinin giderlerini yönetmekte zorlandığını, artık yemekhanelerin işveren için ekonomik bir alternatif olmadığını gösteriyor.

Çalışan yardımı uygulamaları yükselişte Araştırmamızda öne çıkan bir diğer bulgu ise işverenlerin çalışan yardımı uygulamalarına geçtiğimiz yıllara nazaran daha fazla önem verdiği. Firmaların yaptığı kurumsal yardımlara baktığımızda, çalışan yardımı yapan işverenlerin oranı geçtiğimiz senede yüzde 45 iken 2022’de yüzde 60’a çıktığını gözlemliyoruz. Ayrıca bu sene çalışanlara sunulan desteklerin 2021’e kıyasla 2 kat arttığını ortaya koyan veriler, kurumsal yardımlara olan talep artışına işaret ediyor. En çok Ramazan ve Kurban Bayramlarında rağbet gören sosyal yardım uygulamalarını, çalışan ödüllendirmede ve özel günlerde verilen kurumsal hediyeler takip ediyor. Çalışanların ise harcamalarını market ve e-ticaret mağaza kartlarıyla online alışverişlerde kullanmaları yükselişe geçen bir trend olarak dikkat çekiyor. Biz de müşterilerimizin taleplerini daha iyi karşılamak için MultiGift’in ürün yelpazesini genişletiyoruz ve dijital kullanım alternatiflerini çeşitlendiriyoruz.

Müşterilerimizin önceliklerine, ihtiyaç ve beklentilerine en doğru şekilde yanıt verebilmek için attığımız her adım, Multinet Up ekosisteminin her geçen sene daha fazla güçlenerek büyümesine hizmet ediyor. Pazar koşullarının hızla değiştiği bu dönemde, deneyime ve fayda üretmeye odaklanan çalışmalarımız bizi sektörde liderliğe taşıdı. Örneğin Kuantum Araştırma’nın düzenlediği son bilinirlik araştırmasına göre, MultiNet yemek kartı ile işverenlerin aklına gelen ilk çözüm ortağıyız.