notification-announcements

Duyurular

 

Bora Işık Digital Report Eylül 2022

29.08.2022

Multinet Up CMO'su Bora Işık

Günümüz iş dünyasının en önemli sorunlarından biri çalışan memnuniyeti ve aidiyeti. Kurum olarak sizin bu konudaki gözlemleriniz ve kendi çalışanlarınız üzerinden değerlendirmeleriniz nasıl olur?

Multinet Up olarak, ofis çalışanlarına yemek kartından esnek yan haklara, akaryakıttan seyahat ve konaklamaya kadar birçok alanda hayatı kolaylaştıran çözümler sunuyoruz. Çözümlerimiz kurumlara işveren markası alanında öne çıkma fırsatları sunarken, çalışan memnuniyetine doğrudan etki ediyor. Bu nedenle çalışanların ihtiyaçlarını ve beklentilerini yakından takip ediyoruz. Dediğiniz gibi, çalışan memnuniyeti ve aidiyeti son yıllarda, özellikle pandemiyle birlikte gelinen süreçte işverenlerin en öncelikli konularından biri haline geldi. Çalışma hayatının dinamik ortamı hangi sektörde, ne ölçekteki kurumda ve hangi rolde görev aldığı fark etmeksizin tüm çalışanların hayatını derinden etkiliyor. Büyük ölçekli kurumsal şirketlerde olduğu kadar, KOBİ’lerde mikro işletmelerde de yöneticiler, iş yerindeki çalışma ortamını ve iş yapış biçimlerini verimlileştirmeye çalışırken, çalışanlarını mutlu edecek koşullar sağlamayı önemsiyor.

Multinet Up’ta geliştirdiğimiz çözümlerin kurumların çalışan deneyimine katkıda bulunmasını hedeflemenin paralelinde iç müşterimizin, yani kendi çalışanlarımızın deneyimini de mükemmelleştirmeye çalışıyoruz. Kurum kültüründe esnekliğin çalışan memnuniyeti ve aidiyeti söz konusu olduğunda en önemli etkenlerden biri olduğunu biliyoruz. Örneğin, pandemi süreciyle beraber benimsediğimiz hibrit çalışma modeli ve mekân bağımsız çalışabilme imkânı sayesinde çalışanlarımızın daha rahat çalışma koşullarında motive olduklarını gözlemledik ve kurumsal esnekliğimizi daha da artıracak adımlar attık. Ayrıca, motivasyonu güçlü tutacak yan hak uygulamalarımızla çalışan bağlılığını artırıyoruz. Örneğin, bayramlarda, yılbaşında, işe giriş yıl dönümlerinde çalışanlarımızı kurumsal hediye ve sosyal yardım çözümümüz MultiGift ile destekliyoruz.

Gerek kurum içinde gerekse bağımsız kurumlar ile yürüttüğümüz çalışan memnuniyeti anketlerinde, bu çalışmalarımızın başarılı sonuçlara ulaştığını gösteren pozitif dönüşler alıyoruz. Örneğin bu sene başında Happy Place To Work tarafından yürütülen bir araştırmada en yüksek skoru alarak Finansal Hizmetler kategorisinde Türkiye'nin En Mutlu İş Yeri ödülüne sahip olduk.

Özellikle Y ve Z kuşağının işvereninden beklentileri önceki nesillere göre çok daha farklı. Bu iki jenerasyon maddiyat kadar, çalıştığı kurum tarafından düşünülmeyi de önemsiyor. Bu tablo işvereni nasıl etkiliyor?

Yetenek yönetiminin özellikle uzaktan ve esnek çalışma koşulları nedeniyle zorlaştığı bu dönemde çalışan memnuniyetini artırmak isteyen İnsan Kaynakları profesyonelleri, yöneticiler yenilikçi çözümler arayışında. Dediğiniz gibi her çalışanın ihtiyaç ve beklentileri farklı, özellikle genç kuşak çalışanlardaki güven ve bağlılık duygusunu pozitif yönde geliştirmek için maaş dışı faktörler oldukça önemli. Yan hak uygulamaları hem maddi anlamda destek sunan hem de çalışana “kendisine değer verildiğini” hissettiren önemli faktörler. İş yerlerinin yan hak uygulamalarındaki tercihleri de çeşitli koşullara göre şekilleniyor. Örneğin, işverenlerin önceliği maliyet avantajı olurken bu konudaki süreçleri yönetecek firma yetkilisi tercih edeceği çözümün minimum operasyon eforu gerektirmesini önemsiyor. Ayrıca, belirlenecek çözümün kapsayıcı olması da gerekiyor ki her çalışanı tek seferde memnun edebilmek mümkün olsun. Dolayısıyla tablo işveren için zorlayıcı olabiliyor, Multinet Up gibi güçlü bir kurumsal çözüm ortağına ihtiyaç duyulması da bu sebepten…

Çalışan memnuniyeti ve teşvik uygulamaları kapsamında birçok yöntem arasında kurumsal hediye kartlarının son dönemde trend olduğunu görüyoruz. MultiGift bu alandaki rekabette nasıl ayrışıyor? Nasıl kullanılıyor, kullanıcısına neler vadediyor?

Son 3 yıldır Kuantum Araştırma iş birliği ile gerçekleştirdiğimiz bir pazar ve segmentasyon araştırmamız var. On iki ili kapsayan, küçük orta ve büyük işletmelerle toplamda bin beş yüzün üzerinde görüşme gerçekleştirdiğimiz bu araştırmanın sonuçlarına göre, işverenlerin kurumsal hediye tercihlerinde en etkili unsurlar, hediye kartının sağladığı indirim oranı,  geçerli olduğu markaların sayısı ve niteliği, kartsız ödeme yapılabilmesi, online satın alma ve tek fatura ile ödeme kolaylığı olanağı. Bu noktada MultiGift yeni nesil bir alternatif olarak rakiplerinden ayrışıyor. Prestijli markalardan oluşan harcama noktalarının çeşitliği ve dijital kullanım alternatifleri sayesinde kullanıcıları, yani şirket çalışanlarını memnun ediyoruz. Yetkilileri de sms ile hediye gönderimine varan birçok kolay yöntem sunarak mutlu ediyoruz. Tüm bunlara ek olarak, yüzde 39’a varan vergi muafiyetinden de yararlanarak maliyet avantajı elde eden müşterilerimiz, tüm bu süreci deneyimlediklerinde bir sonraki ihtiyaçlarında da MultiGift’i tercih ediyor. Şirketlerin ihtiyacına göre özelleştirdiğimiz bu çözümümüz, Ramazan Bayramı, Kurban Bayramı, prim ve teşvik ödülleri, doğum günü, kadınlar günü gibi özel günler, doğum ve evlilik yardımı veya yılbaşı hediyelerinde tercih edildiği gibi sosyal yardım uygulamalarında da kullanılıyor.

Yüzlerce farklı ihtiyaca yanıt verebilen geniş bir tedarikçi ağı ile hizmet vermeyi son derece önemsiyoruz. Yeni ortaklıklar ve iş modelleri hayata geçirerek çalışma hayatının değişen dinamiklerine en uygun çözümleri üretiyoruz. Odağımızda her zaman çalışan var. Son dönemde de değişen tüketici davranışlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak yeni iş birlikleri yaptık ve tedarikçi ağımızı genişlettik. Bugün kullanıcılarımıza A101, CarrefourSA, Teknosa, Trendyol, IKEA, Morhipo gibi birbirinden prestijli 20 binin üzerinde harcama noktası sunuyoruz. Çalışanların yaşına, cinsiyetine, medeni durumuna ve yaşam tarzına yönelik farklılık gösteren tüm ihtiyaçlarına yanıt veren üye iş yeri ağımızda, lüks tüketimden temel gıdaya, teknolojiden ofis koltuğuna, ev eşyasından giyime, herkesin ihtiyacına göre onlarca farklı kategori bulunuyor.

Multinet Up MultiGifti’i Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 2004’te sektöre tanıttı. O zamandan beri MultiGift üzerinde yaptığınız geliştirmeleri kısaca aktarır mısınız?

Tabii, geliştirmelerimizi iki hat üzerinden sürdürüyoruz. İlki biraz önce değindiğim gibi tedarikçi ağımızın, işverenlerin ve çalışanların ihtiyaçlarına yanıt verecek şekilde sürekli geliştirilmesi için yeni iş birlikleri ile güçlendirilmesi ve yaygınlaştırılması. Diğeri ise alışveriş altyapılarının ve ödeme yöntemi alternatiflerinin çeşitlendirilmesi. Temassız ve karekodla ödeme, sanal hediye kartı kullanımı, dijital kodlarla online platformlarda veya fiziksel mağazalarda ödeme gibi dijital kullanım alternatifleri geliştirdik. Son dönemde bu yönde attığımız bir diğer adım da MultiGift Shop’u devreye almak oldu. MultiGift Shop’u kurumsal müşterilerimizin MultiGift bakiyelerini dijital bir platformdan ihtiyaçlarına göre alışveriş yapabilmeleri amacıyla geliştirdik. 2021’de aktif olarak devreye aldığımız, Türkiye’nin 81 iline 2-7 iş günü içinde teslimat yapan MultiGift Shop özellikle uzaktan ve hibrit çalışma uygulamalarını benimseyen şirketlerde, kurumsal hediyenin online adresi oldu diyebilirim.

MultiGift’in hem çalışanlar hem de kurumlar açısından sunduğu artılar neler?

Multinet Up olarak kurumların en iyi çözüm ortağı olma gayretiyle çalışırken, kurumsal esnekliğimiz sayesinde, müşterilerimizin ihtiyacına uygun özelleştirilmiş çözümleri en hızlı şekilde hayata geçiriyoruz. Çalışanını MultiGift ile mutlu etmek isteyen işverenin bize hangi alanda hangi konuda ihtiyacı varsa o ihtiyaca karşılık veriyoruz. İşverenler ister bir çalışana ister bin çalışana birden hediye göndermek istesin, tüm işlemleri tek fatura ile kolayca muhasebeleştirebiliyor ve yüzde 39’a varan vergi avantajından faydalanıyor. Çalışanın en büyük avantajı ise kendisine tanımlanan bakiyeyi üye iş yeri ağımızdaki 20 binden fazla harcama noktasında onlarca farklı kategoride ihtiyaç duyduğu ürünlerde dilediği gibi kullanabilmesi. Çalışanlar ödemelerini fiziki kartla veya dijital kodla yapabildikleri gibi isterlerse bakiyesini MultiGift Shop üzerinde de değerlendirebiliyor.

Kurumsal hediye kartları en fazla hangi dönemlerde tercih ediliyor? MultiGift üzerinden anlatır mısınız?

Tabii, daha önce de söylediğim gibi son üç senedir, düzenli frekanslarla kapsamlı pazar araştırmaları gerçekleştirmekteyiz. Bu araştırmalarda şirketlerin çalışanlarına yaptıkları kurumsal yardımların arttığını görüyoruz. Örneğin 2021’de şirketlerin yüzde 45’i çalışanlarına yardım yaparken, 2022 yılında bu oran yüzde 62’ye yükseldi. Bu uygulamalar arasında ilk sırada Ramazan yardımları yer alıyor. İkinci sırada Kurban Bayramı yardımı, üçüncü sırada ise prim teşvik ve ödüllendirme uygulamaları yer alıyor. MultiGift de bu bağlamda kolaylık, esneklik, yaygınlık özellikleri ile ön plana çıkarak her sene yükselen bir trendle ilerlemeye devam ediyor. MultiGift 2021’de yüzde 60 büyüme kaydetti, bu sene de ciddi bir talep artışıyla karşı karşıyayız. Sene sonunda en az yüzde 40 büyüme öngörüyoruz.

Son olarak MultiGift ile yapılan Ramazan alışverişlerin geçen yıla oranla 2 kattan fazla arttığını duyurdunuz. Bu rakamla ilgili biraz daha detay verir misiniz?

Tabii, biraz önce de değindiğim gibi çalışan yardımlarının en çok yapıldığı dönem, kültürümüzde sosyal yardımlaşma için özel bir yere sahip olan Ramazan ayı.  Biz de bu dönemde Ramazan’da çalışanlarına gıda yardımında bulunmak veya Ramazan Bayram’ında bayram hediyesi göndermek isteyen işverenlere çözüm ortağı oluyoruz. Özellikle uzaktan çalışmanın ve iş yapış şekillerinde dijitalleşmenin daha fazla benimsendiği son birkaç senedir firmalar daha pratik çözümler arayışında. Örneğin, geleneksel Ramazan kolisi uygulamalarındaki gıda fiyatları arasında karşılaştırma yapmak, koli içeriğinin belirlenmesi, lojistik ve dağıtım gibi zahmetli süreçlere efor harcamak istemiyorlar. Bu sene özellikle Ramazan öncesinde artan enflasyon ve gıda fiyatlarındaki oynaklık da artan bu talep üzerinde ayrıca etkili oldu. Erzak kolisi hazırlık süreçleri her zaman operasyonel anlamda yorucu olmuştur fakat fiyatlardaki değişkenlik nedeniyle firmalardaki satınalma yetkilileri maliyet karşılaştırması yapmakta zorlandılar.

Türkiye genelinde Çağrı, KİM Market, Onur Market, Happy Center, Mopaş gibi binlerce markette geçerli MultiGift’in, A101, CarrefourSA, Trendyol gibi alternatif marka çözümleri de kurumların Ramazan döneminde market yardımı ihtiyacına çözüm sunduk. Dijital kullanım alternatiflerimiz sayesinde firma yetkilileri işlemlerini yalnızca birkaç adımda tamamlayarak, yardımlarını çalışanlara isterlerse SMS göndererek dahi ulaştırabildiler. Bu nedenle geçen senenin aynı dönemine nazaran iki kat hacime ulaştık.

Kurban Bayramı dönemi için beklentiniz nasıl?

Mekân bağımsız çalışmanın arttığı, çalışanların bir kısmının şehir dışında olduğu yaz aylarında şirketlerin çalışanlarına fiziki kart göndermek yerine sanal kart göndermeyi tercih ettiğini gözlemliyoruz. Sanal kart gerçekten çok pratik, web sitemizden başvuru oluşturan firma yetkilisine ulaşan müşteri temsilcilerimiz sözleşme aşamasının hızlıca tamamlanmasını sağlıyor ve çalışanların cep telefonuna bir sms gönderiliyor. Kullanıcılar tüm alışverişlerini sms’teki kart numarasıyla yapabiliyor. Böylece işverenler, eski usul bayram yardımı uygulamalarındaki operasyonel süreçlerin hiçbirine girmeden, haftalar öncesinde hazırlık yapmalarına gerek kalmadan çalışan yardımlarını tamamlayabiliyor. Birçok firma hazırlıklarını tamamladı fakat sürecin bu kadar hızlı ilerlemesi nedeniyle talepler Bayram öncesindeki son güne kadar devam edecektir.

Kaynak: Digital Report