notification-announcements

Duyurular

 

18 Milyon İstanbulkart için 30 Bin Lezzet Noktası

01.03.2021

Demirhan Şener

1-) Belbim -  Multinet Up iş birliği hangi ihtiyaç ve koşullar doğrultusunda geliştirildi? Başlangıç olarak nasıl bir hedef belirlendi?  (YK)

Biz BELBİM AŞ olarak, İstanbulkart’ı sadece ulaşım kartı olmaktan çıkarıp dünyanın sayılı şehir yaşam kartlarından biri yapmak için heyecanlı bir yolculuğa çıktık. Bu yolcukta da birbirinden değerli yol arkadaşları edindik. Bugün İstanbulkart marketlerde, online alışverişlerde, müzelerde, taksilerde, kafe-restoranlarda, eğlence sektöründe ve daha birçok noktada ödeme aracı olarak kullanılabiliyor. Temel amacımız İstanbulkart’ın şehirdeki tüm ödemelerde kullanılması. Üye iş yerlerine ödeme sistemi alt yapısı sağlayan finansal teknoloji şirketi Multinet Up, müşterilerinin hayatını kolaylaştıran çözümlerini, yenilikçi iş modelleriyle destekleyerek sektörde fark yaratıyor.  Kesişme noktamız vatandaşlarımıza kolay ödeme imkânı sunmak üzerine kurulu. Biz güçlerimizi birleştirerek, birbirimizle yaygın kullanıcı ve kullanım noktası ağı alışverişi yapmış olduk. İstanbulkart 30.000 yeni lezzet noktası kazanırken Multinet Up 18 milyon İstanbulkart kullanıcısı kazanmış oldu. 

2-) Multinet Up bu iş birliğiyle ne hedefledi? (DŞ)

Multinet Up olarak ekosistemimizdeki tüm paydaşlarımız için fayda ve değer yaratma stratejimiz doğrultusunda çalışıyoruz. Bildiğiniz üzere restoran ve kafeler bizim başlıca paydaşlarımız arasında yer alıyor. Özellikle son dönemde restoran sektörünün içinde bulunduğu zor koşulları da göz önünde bulundurarak üye iş yeri ağımızdaki işletmelerin hayatını kolaylaştıracak çalışmalara odaklandık. Bu anlamda çoğu restoran ve kafelerden oluşan üye iş yeri ağımızdaki işletmeleri, BELBİM AŞ iş birliği ile 18 milyon İstanbul kart kullanıcısını bir araya getirmek bizi oldukça heyecanlandırdı. Bu heyecanla ve İstanbulkart’ın bir yaşam kartına dönüşme yolculuğuna Mulitnet Up’ın geniş üye iş yeri ağı ve teknolojik kapasitesinin önemli bir katkı sunacağının bilinciyle hemen yola çıktık.

3-) İş birliğinin hazırlık ve gelişme aşamaları hakkında bilgi verebilir misiniz? (DŞ)

İlk toplantımızdan pilot çalışmaya başladığımız süre yaklaşık 3 ay sürdü diyebilirim. Çalışmanın genelini 3 ana faza böldük. İlk fazda tüm Multinet POS sistemlerinde İstanbulkart ile ödeme yöntemini devreye almayı hedefledik. İkinci fazda ÖKC firmaları ile entegrasyon çalışmaları yaparak Multinet uygulaması olan ÖKC cihazlarında İstanbulkart ödeme sistemini devreye almayı hedefledik. Son fazda ise İstanbulkart uygulamasından QR ile ödeme yapılmasını ve İstanbulkart’ın tüm Türkiye’deki üye ağımızda kullanılmasını amaçladık. BELBİM AŞ ekipleri ve Multinet Up ekiplerinin tamamı projeyi inanılmaz derecede sahiplendi. Bu heyecan birçok teknik sorunun kolaylıkla aşılmasında en önemli etken oldu ve projeyi kasım sonu itibariyle canlıya aldık.

Artık İstanbulkart kullanıcıları İstanbulkart’ları ile MultiNet yemek kartı geçen işletmelerde ödeme yapabiliyor. MultiNet ödeme alt yapısına dahil olan binlerce restoran, kafe, büfe ve yerel market; müşterilerinin ödemelerini İstanbulkart ile, üstelik temassız olarak, alabiliyor. Kademeli olarak yaygınlaşacak bu uygulamanın önümüzdeki dönemde tüm Türkiye’deki 30 bin MultiNet noktasında geçerli olmasını planladık.

4-) İstanbulkart sahipleri bu iş birliğiyle hangi avantajlara sahip oluyor? (YK)

Multinet Up ile yaptığımız çok değerli iş birliği bize İstanbulkart ile ödeme yapılabilen onbinlerce yeni nokta kazandırdı. Multinet’in geçerli olduğu market ve restoran zinciri İstanbul ile sınırlı değil. Türkiye’nin her yerinde ödeme altyapısı bulunan bir firma. Dolayısı ile İstanbulkart sahipleri kartlarını İstanbul dışındaki market ve restoran zincirlerinde de kullanma imkanına sahip oluyor.

5-) Kullanıcıların ilgisi nasıl? İlk sonuçlar hedefler doğrultusunda mı? İlgiyi artırmak için kampanyalar düzenlemeyi planlıyor musunuz? (DŞ)

İstanbulkart’ını restoran ve marketlerimizde kullanan İstanbullu sayısı her geçen gün artıyor. Evden çıkmadığımız, kısmi karantina uygulamalarının olduğu bu dönemde tanıtım faaliyetlerimizi daha çok dijitalde yapıyoruz. Sosyal medyadan aldığımız geri dönüşler çok umut verici. Özellikle McDonalds, PapaJohns gibi zincir markaların sisteme girmesi ile bilinirliğin daha da artacağına inanıyoruz. Nisan ayından itibaren çok ciddi kullanım rakamlarına ulaşacağımızdan eminiz.

6-) Salgın iş birliği sürecini nasıl etkiliyor? Salgının sürmesi ya da sona ermesi olasılıkları nasıl etkili olabilir? (DŞ)

Az önce de bahsettiğim gibi salgın sürecinde zor günler geçiren restoranların cirosuna katkıda bulunacak projeleri son derece önemsiyoruz. Bu projede de amacımız restoranlara olabildiğince fazla yeni kullanıcıyı götürebilmek. Salgın sona erdiğinde veya kontrol altına alınıp sokağa çıkma kısıtlamaları son bulduğunda, kullanım oranları bugünkünden çok daha yüksek olacak. Fakat bizim amacımız mevcut koşullarda mümkün olan en fazla kullanımı yakalamak. Bu noktada en büyük avantajımız temassız ödemeler. Bildiğiniz üzere bu dönemde kullanıcı, ödemelerini temassız yapmayı tercih ediyor. Biz de kullanıcılara eve verdikleri paket siparişlerde ödemelerini İstanbulkart ile temassız olarak yapabileceklerini hatırlatıyoruz.

7-) Multinet Up'ın farklı kurum kuruluşlarla, farklı sektörlerde başka iş birliği planları var mı? (DŞ)

Multinet Up ekosistemi şu an 2 milyon kart kullanıcısını, 200 binin üzerinde kurumu kapsayan geniş bir ekosistem. Her geçen sene zenginleşen bu ekosistemi fark yaratan, yenilikçi iş modelleriyle ve iş birlikleriyle beslemeye ve güçlendirmeye devam edeceğiz. 2020 yılı içinde edindiğimiz fintech servis sağlayıcı kimliğimiz sayesinde iş birliği yaptığımız kurumların ve iştiraklerimizin ürünlerinin daha geniş kitleler tarafından kullanılmasını sağlıyoruz. Bu amaçla görüştüğümüz farklı yapılar var. Umarım bu yöndeki çalışmalarımız en kısa sürede tamamlanır ve sizlerle paylaşıyor oluruz.

8-) BELBİM’in önümüzdeki dönem için planları neler? (YK)

2020 ulaşım kartından ‘Şehir Yaşam Kartı’na dönüşümü başlattığımız bir yıl oldu. 2021 ise yaygınlaşma anlamında çok önemli adımlar atacağımız, yeni iş birlikleriyle kullanım ağımızı çok daha fazla genişleteceğimiz bir yıl olacak. İstanbulkart ile ilgili olarak markamızın yüzünü tamamen değiştireceğimiz çok keyifli bir relansman süreci bizi bekliyor.

 İstanbulkart Mobil ile ilgili de yeniliklerimiz olacak. Özellikle geçen sene lansmanını yaptığımız, mobil uygulama kullanarak, Dijital İstanbulkart ile ulaşım ve ulaşım dışında ödeme yapmayı yaygınlaştırmak bu seneki en önemli hedefimiz. Önümüzde hem yenilenecek imajımız ve her geçen gün artan yenilikçi hizmetlerimizle vatandaşlarımızın karşısına çıkacağımız bir dönem var diyebiliriz.

Bu arada belirtmek isterim ki çalışmalarımız sadece İstanbul ile sınırlı değil; diğer şehir belediyeleriyle de ortak projelerimiz var. İş birliği yaptığımız şehirlere ödeme altyapısı sunarak tüm Türkiye’de ulaşım ve ulaşım dışı ödeme aracı olma yolunda ilerliyoruz.

Kaynak: http://www.psmmag.com/uploads/documents/psm-mart-2021-xMxe.pdf